Divat

Fenntarthatóság, családi örökség és digitalizáció – ez Vetlényi Alma tervezőnő mottója

2 perc olvasás

Az ALMA 2022. tavaszi-nyári kollekcióját a tervező, Vetlényi Alma személyes öröksége ihlette: Alma művészcsaládban nőtt fel, édasapja, Vetlényi Zsolt festőművész alkotásai révén érték az első művészeti benyomások. Ezek a korai hatások érzékelhetőek a munkáiban is. A családi gyökerekhez visszatérve a kollekció közös alkotás révén született meg. Alma édesapja és édesanyja kezei is nyomot hagytak a tavaszi-nyári kollekció darabjain.

Az alapanyagokat a tervező és édesapja együtt festette meg, Vetlényi Zsolt budapesti műtermében. A festészeten keresztül kialakult családi értékek így köszönnek vissza a reprodukálhatatlan kézzel festett textil mintákban. A darabokat a tervező édesanyjával, Szende Ritával véglegesítette, aki a márka jobbkeze a modellezési és gyártási folyamatokban.

A kollekció legnagyobb autentikus értéke e kézzel festett textilekben rejlik, játékosságát pedig a minták véletlenszerűsége adja, melyeknek magas minőségű textilek adnak alapot, mint például a tiszta selyem, lenvászon és az áttetsző, légies selyem organza. A textilek és minták rétegződése új és új felfedezni valót rejt magában. Az áttetsző rétegeknek és letisztult sziluetteknek köszönhetően a darabok izgalmas kombinációs lehetőségeket kínálnak a változatos szettek kialakításához.

A kézzel, hulladékminimalizálási szabászati eljárással készült kollekció a fenntartható luxus és a magyar gyökerekhez való visszanyúlás tökéletes ötvözete. A tervezés fontos sarokpontja, hogy ebben is ragaszkodott a tervező gyökereihez: minden darab Budapesten készül el, Alma szülővárosában.

Vetlényi Alma a Hungarian Fashion & Design Agency és a Camera Nazionale della Moda Italiana mentoráltjaként a Milan Fashion Weeken megvalósuló Fashion Hub Market eseményen mutatta be elsőként 2022 tavaszi-nyári kollekciójának kiemelt darabjait. A kreációkat egy izgalmas együttműködés keretében az ARe csapata digitalizálta, így bárki a telefonja segítségével meg tud ismerkedni az egyedi és fizikai állapotában el nem készült darabokkal is. A digitalizáció révén így életre kelnek az ALMA designok, amelyeket csak a pontos igényeknek megfelelően gyárt le a márka a fenntarthatóság és a hulladékminimalizálás elvének jegyében.

Íme a róla készült kampányvideó:

[custom-related-posts title=”Hasonló írásaink” none_text=”None found” order_by=”title” order=”ASC”]

Forrás: rebelmedia



Kapcsolódó bejegyzések
Divat

Színes női cipők tavaszra és nyárra – hogyan viselheted ezeket a legstílusosabban?

3 perc olvasás
A tavaszi és a nyári szezon tökéletes alkalmat biztosít arra, hogy bátrabban játsszunk a színekkel, így gardróbunk szürke és fekete dominanciáját felválthatják…
Divat

Apró változtatás, hatalmas megújulás

4 perc olvasás
A férfi divatról elterjedt közhiedelem, hogy jóval egyszerűbb és letisztultabb mind forma világában, színeiben mind pedig a felhasznált anyagok tekintetében. Nem beszélve…
Divat

Divatosan az irodában – elvárások és egyéniségünk

3 perc olvasás
Kiskosztüm magassarkúval vagy farmer és tornacipő? Az irodai öltözékünk kiválasztásakor nemcsak azt kell mérlegelnünk, mi illeszkedik saját stílusunkhoz, hanem azt is, öltözékünknek…
Légy tagja az elit klubnak!

Értesülj elsők között a legújabb bejegyzéseinkről!