Gasztro

Kávézási szokásainkról árulkodik egy friss felmérés

2 perc olvasás

Az otthoni kávézásra havonta átlagosan 3 ezer forintot költenek a magyarok a Costa Coffee és a GKI Digital közös, kávézási szokásokat felmérő kutatásában, amelyben 2700 embert kérdeztek meg, közülük több mint kétezren rendszeres kávéfogyasztók. A válaszadók 28 százaléka ennél is többet, 3-5 ezer forint költ kávézásra, míg 5 ezer forint feletti összeget csak minden tizedik válaszadó.

A felmérés szerint sokan kávéznak a munkahelyükön, ők havonta legfeljebb 3 ezer forintot költenek erre, míg a válaszadók több mint fele nem fizet a munkahelyi kávéért, azt a munkaadója biztosítja számára.

Elviteles kávéra a válaszadók 15 százaléka 3 ezer forintnál magasabb összeget költ havi szinten és minden ötödik fővárosi szintén legalább 3 ezer forintot költ havonta útközbeni kávéfogyasztásra.

A megkérdezettek 60 százaléka ugyancsak 3 ezer forint körül szánna arra, hogy kávézóban fogyassza el kedvenc feketéjét. Egy espresso-ért átlagosan 482 forintot, míg latte, vagy cappuccino italokért 694 forintot hajlandók fizetni a válaszadók.

A kávé alapanyagát főként szupermarketekben (47 százalék) és hipermarketekben (36 százalék), illetve diszkont üzletekben (34 százalék) vásárolják. A válaszadók közel ötöde kávéra specializálódott webáruházban, míg tizede online szupermarketben vásárolja meg a kávét.

Márkahűek vagyunk?

A kávét fogyasztók márkahűek: a vásárlók közel fele általában a megszokott márkát választja, de fenntartja, hogy szívesen kipróbál esetleg mást is, ha megtetszik neki egy-egy új kávé. Minden ötödik válaszadó néhány kedvenc márka közül választ, míg 34 százalék mindig a megszokott márkát választja.

A tapasztalatok szerint a magyar kávépiac növekedésének a motorja a szemes és a kapszulás kávé. a felmérés szerint a válaszadók kétharmada vásárol szemes vagy kapszulás kávét, míg közel fele vesz őrölt kávét is.

A kávévásárlás fő szempontja minden második embernél a korábbi tapasztalat, a kóstolás. A válaszadók harmada a márkát, az árát és a kávé erősségét is a választási kritériumok közé sorolta. A fenntarthatósági szempontokat a kávéivók 80 százaléka tartja fontosnak. A fogyasztók 7 százaléka a kávé vásárlásakor is szem előtt tartja ezt.

Kávéfőzők

A kutatásból kiderült az is, hogy a háztartások javarésze több mint két típusú kávéfőzővel rendelkezik. Szinte egyformán népszerű a kotyogós (38 százalék) és a kapszulás (37 százalék) kávéfőző. A főző vásárlásakor minden második válaszadó számára a legfontosabb szempontnak az bizonyult, hogy finom kávét lehessen készíteni otthon is. Valamint, hogy gyorsan, jó minőségű kávé készüljön. Az ár ebben az esetben nem döntő tényező: mindössze 7 százalékuk mondta, hogy az eszközt az alacsony ára miatt választotta.

A felmérés 2021 márciusában készült, a Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából a GKI Digital készítette.

[custom-related-posts title=”Olvastad már?” none_text=”None found” order_by=”title” order=”ASC”]




Kapcsolódó bejegyzések
Gasztro

A híres-neves frankfurti leves - Variációk egy témára

3 perc olvasás
Igazán laktató levest tálalunk most fel, ráadásul több különböző köntösben. A változást jelentheti valamilyen hozzávaló, de akár az elkészítés módja is, akár…
ÉletmódGasztro

Vasbor készítése házilag

4 perc olvasás
A vashiány  – főleg, mi nők – tudjuk, hogy mennyire fontos, minden életkorban. Vannak, akik egész életükön át küzdenek a vele. A…
ÉletmódGasztro

Rózsás és alakbarát – ez a karfiol

5 perc olvasás
Nem lehet eléggé hangsúlyozni a keresztesvirágú zöldségekfontosságát az étrendünkben, ide tartozik többek közt a karfiol is. Jellegzetes illata és esetleges emésztésre gyakorolt…
Légy tagja az elit klubnak!

Értesülj elsők között a legújabb bejegyzéseinkről!