Egyre inkább csökken a különbség a férfi és női sportokból származó bevételek között, és bár utóbbi ezen a téren egyelőre még messze elmarad előbbitől, a szponzorok és befektetők számára is egyre nagyobb potenciál mutatkozik a női sportban.
A Deloitte könyvvizsgálattal, adó- és egyéb tanácsadással, továbbá jogi szolgáltatásokkal foglalkozó cég tájékoztatása szerint, a következő években komoly bevételnövekedésre lehet számítani.
“Az utóbbi években a női sport bebizonyította, hogy képes kivívni a nagyközönség figyelmét is. Az Egyesült Államokban például a női tenisz US Open nézettségi adatai magasabbak voltak, mint a férfié. Ennek is köszönhetően jelentősen nő az érdeklődés a tv-s jogokért és a szponzorációs lehetőségekért(…)A magyar női sportban érdemes kiemelni a Győr kézilabdacsapatát, amely 2017-ben, 2018-ban és 2019-ben is megnyerte a Bajnokok Ligáját. A csapatot a főszponzor Audi mellett több nagyobb cég is támogatja, mint például az OTP Bank vagy a Szerencsejáték Zrt. A női sport üzleti értéke – bár alacsonyabb egyelőre a férfi sportokéhoz képest – folyamatosan növekszik és várakozásaink szerint ez a tendencia a jövőben is megfigyelhető lesz.”
– mondta Pádár Péter, a Deloitte sporttanácsadási csoportjának vezetője.
A szurkolók is egyre jobban szeretik
A szakértő szerint a női sportban hatalmas potenciál rejlik, mind a szponzorok, mind a befektetők számára. Ezt mutatja, hogy a korábbi esztendőkben évről évre egyre több látogató is érkezik ki a sporteseményekre, ezzel akár a klubok is jól járhatnak. Ugyanakkor ez a szám még mindig jóval alacsonyabb mint a férfi versenyeken.
A sportágak bevételének legjelentősebb részét jelenleg a televíziós közvetítési jogok jelentik. Mivel ezek értéke a közönség méretétől függ, a női sportoknak megfelelő számú nézőt kell vonzaniuk ahhoz, hogy jelentős bevételhez jussanak.
(Forrás: MTI)
Kérjük kövess minket! Számodra csak egy kattintás,
de nekünk a világot jelenti! 🙂