Gondoltad volna? A repülőtér területét már jóval a megnyitása előtt, 1938-ban kijelölték. A háború miatt a Magyar Királyi Légierő és a Repülő Kísérleti Intézet hangárjai ugyan megépültek, de nagyon gyér volt az utasforgalom, az ifj. Dávid Károly által tervezett egyedi, Bauhaus-stílusú utasforgalmi épület kivitelezése is félbemaradt. 1944-ben az épületet több bombatámadás is érte, emiatt csak 6 évvel került sor az újjáépítésre, 1950-ben, az eredeti tervek figyelembe vételével.
Az első utasszállító gép ugyanebben az évben, május 7-én landolhatott, és amely egy Li-2-es (az amerikai Douglas DC-3 Dakota típusú gép szovjet licenc változata) típus volt. A korabeli betonozott futópálya mindössze másfél kilométer hosszú volt. A későbbiekben fokozatosan tovább építették, elsősorban a sugárhajtású gépek miatt. Végleges hosszát nyolc év múlva érte el, ami 3000 métert jelent.
1960-ra a Ferihegyi Repülőteret Közép-Európa legmodernebb légikikötőjeként tartották számon. Ekkorra már rendelkezett tranzitváróval, bevezető fénysorral, radarberendezéssel is. A ’80-as években egy új második pályát is kapott, szintén új világítótoronnyal és műszaki bázissal. Nem sokkal később épült meg az új terminál-komplexum első üteme, mely nem sokkal később a SkyCourttal lett teljes.
[custom-related-posts title=”Kapcsolódó írásaink” none_text=”None found” order_by=”title” order=”ASC”]
Kérjük kövess minket! Számodra csak egy kattintás,
de nekünk a világot jelenti! 🙂